martes, 28 de mayo de 2013

XII Premi Antoni Quintana i Marí

DOTZÈ PREMI ANTONI QUINTANA I MARÍ
de la SOCIETAT CATALANA D’HISTÒRIA DE LA CIÈNCIA I DE LA TÈCNICA

per a treballs de recerca d’estudiants de batxillerat.

La Societat Catalana d’Història de la Ciència i de la Tècnica (SCHCT) amb la intenció de
despertar l’interès per l’estudi i la recerca de la història de la ciència i de la tècnica entre
els estudiants de batxillerat, convoca el dotzè Premi Antoni Quintana i Marí amb les bases
següents:

1. Poden participar-hi tots els alumnes dels centres de Batxillerat dels Països Catalans.
Els originals hauran d’estar redactats en llengua catalana.

2. Les obres que es presentin a concurs han de ser fruit del treball de recerca individual o col·lectiva, tutelada, que els estudiants de Batxillerat duen a terme com a part del seu currículum.

3. Els treballs han de versar sobre aspectes de la història de la ciència, de la medicina i de la tècnica en qualsevol dels seus àmbits temàtics, cronològics i geogràfics.

4. El format i l’extensió dels treballs són lliures. S’ha de lliurar una còpia original del treball
impresa en paper conjuntament amb la corresponent còpia en suport informàtic.
Els treballs han d’anar acompanyats d’una síntesi d’un màxim de 6.000 caràcters, on
consti l’objectiu, la metodologia, els resultats i les conclusions de la recerca.

5. Els treballs els presentaran els centres d’ensenyament. Ni en els treballs ni en les síntesis ha de constar-hi el nom de l’autor ni el del tutor. Els treballs aniran acompanyats d’un certificat signat pel director del centre o pel cap d’estudis conforme el treball que es presenta s’ha
escollit entre tots els que els alumnes han presentat al centre. A més del treball i la certificació s’hi afegirà una plica (o sobre tancat) indicant el títol del treball a la part exterior i, a l’interior, una nota amb el títol i el nom de l’autor o autors amb l’adreça postal i electrònica i telèfon. També el nom i cognoms del tutor o tutora.

6. Els destinataris del premi en metàl·lic són els estudiants. En el cas que es premiï algun treball col·lectiu, el valor del premi es repartirà a parts iguals entre els components de l’equip.

7. Els membres del jurat seran socis de la SCHCT designats pel seu consell directiu.

8. El termini màxim de presentació dels treballs serà el dia 31 de maig de 2013. S’han
d’adreçar a la secretaria de la SCHCT. Els originals no seran retornats als seus remitents,
quedant en dipòsit a la seu de la SCHCT durant els dos mesos posteriors a la data en la que es farà públic el veredicte del premi per tal que els seus autors puguin passar a recollir-los si així ho desitgen.

9. El veredicte es farà públic en una data que serà anunciada oportunament. De la mateixa manera, també s’anunciarà oportunament la data de l’acte de lliurament del premi que tindrà lloc en el quart trimestre del 2013.
El premi serà dotat amb la quantitat de 500 €. El jurat es reserva el dret de declarar deserta aquesta convocatòria.

Institut d'Estudis Catalans SCHCT
Servei de Suport a la Recerca
Carrer del Carme, 47, 08001 Barcelona

Informació treta de: [28/05/2013]

viernes, 3 de mayo de 2013

8a Convocatòria Programa ACERCATE

El CNIC dentro de su Plan de FORMACIÓN CNIC-JOVEN, que pretende acercar la investigación biomédica a los jóvenes y crear una cantera de futuros investigadores de excelencia en el área cardiovascular, lanza la sexta convocatoria de su Programa ACÉRCATE


I. Objetivo de la convocatoria

El Programa ACÉRCATE ha sido concebido para proporcionar a los más jóvenes la oportunidad de entrar en contacto con el mundo de la investigación biomédica para despertar y fomentar vocaciones investigadoras para el futuro.
Este Programa está destinado a estudiantes de Enseñanza Secundaria en el segundo curso de Bachillerato, en la modalidad de Ciencias de la Naturaleza y Salud.


II. Características del programa

La convocatoria se realiza a nivel nacional y su difusión a los centros de enseñanza se gestiona a través de las Comunidades Autónomas y sus correspondientes Consejerías de Educación.
Los alumnos interesados en participar en el programa deben concurrir de forma individual.
Los alumnos seleccionados disfrutarán de una beca que cubrirá los siguientes conceptos:
- Viaje de ida y vuelta en el medio elegido por el alumno (avión, tren o autobús)
- Estancia en Colegio Mayor
- Traslados entre punto de llegada a Madrid y el Colegio Mayor
- Traslados diarios entre el colegio Mayor y el CNIC y los derivados de la realización de actividades extra-académicas.
- Gastos de manutención (régimen pensión completa)
- Dotación económica para gastos personales de 300 €

III. Duración y contenido del periodo formativo

El periodo formativo se desarrollará en las instalaciones del CNIC desde el 8 al 19 de julio de 2013.
El periodo formativo incluirá las siguientes actividades:

- Visita guiada a las instalaciones, laboratorios de investigación y unidades técnicas del centro
- Aprendizaje de técnicas de uso común en investigación básica biomédica
- Realización de experimentos dirigidos
- Toma de contacto y aprendizaje de funcionamiento de equipos de alta tecnología utilizados en las diferentes unidades técnicas del CNIC.

IV. Formalización de solicitudes

Los solicitantes deberán ser estudiantes de segundo curso de Bachillerato en la modalidad de Ciencias de la Naturaleza y Salud.
Las solicitudes se realizarán exclusivamente a través de la aplicación del sistema online del CNIC http://www.cnic.es/es/formacion/programas/acercate.php
Los interesados deberán cumplimentar el formulario de solicitud y adjuntar al mismo una breve memoria explicativa de su interés en participar en este programa (máxima extensión 300 palabras).
Las solicitudes incompletas serán rechazadas.
El plazo de presentación de solicitudes finalizará el día 04 de Junio de 2013.

V. Selección de candidatos y adjudicación

Las solicitudes para las ayudas serán evaluadas por el Comité de Investigación del CNIC.
Para el año 2013 se convocan 8 plazas.
La selección se realizará en concurrencia competitiva y estará basada en criterios de mérito y capacidad acreditados por el nivel de rendimiento académico del alumno, atendiendo a la nota media numérica de primero y segundo de Bachillerato.
La concesión de ayudas será aprobada por la Dirección del Centro y será notificada a los interesados antes del día 21 de Junio de 2013.
La lista de candidatos seleccionados y suplentes se hará pública en la página web del CNIC:
www.cnic.es.
El CNIC remitirá a la madre, padre o tutor del alumno seleccionado el programa detallado de las actividades formativas, así como de las actividades extra-académicas a realizar durante el desarrollo del programa.
Los candidatos seleccionados deberán remitir al Departamento de Recursos Humanos del CNIC
(Melchor Fernández Almagro, 3 - 28029 Madrid) los siguientes documentos:

• Fotocopia del certificado del expediente académico
• Autorización de la madre, padre o tutor del alumno para la realización de las actividades formativas y extra-académicas contempladas dentro del programa
• Fotocopia del documento nacional de identidad o del pasaporte


VI. Proyección futura

El CNIC proporcionará al alumno, tras la realización de su periodo de prácticas, una certificación del periodo formativo realizado y participación en el programa.

VII. Otras consideraciones

1. De conformidad con lo dispuesto en el art. 5 de la Ley Orgánica 15/1999, de 13 de diciembre, de Protección de Datos de Carácter Personal (LOPD), se informa que los datos personales recabados con ocasión de la presente convocatoria se incorporarán a un Fichero Automatizado inscrito en la Agencia Española de Protección de Datos bajo la titularidad de la Fundación Centro Nacional de Investigaciones Cardiovasculares CARLOS III, denominado RRHH, con la finalidad de gestionar su inscripción y participación en la presente convocatoria, así como un seguimiento de su trayectoria formativa y profesional mediante el envío de distinto material corporativo del Centro a la dirección que haya facilitado. No se tiene previsto la cesión de sus datos personales a ningún tercero ajeno al Centro. Asimismo, usted podrá ejercer los derechos de oposición al tratamiento descrito, así como a los derechos de acceso, rectificación y cancelación de la información suministrada al Centro, dirigiéndose a la siguiente dirección: Centro Nacional de Investigaciones Cardiovasculares Carlos III (CNIC), Calle Melchor Fernández 3, (28029) Madrid.
El tratamiento de su Información personal conforme a lo descrito en el apartado anterior, es necesario para que el Centro gestione su inscripción en el presente evento de formación, sin lo cual, la misma no podrá llevarse a efecto.

2. El desarrollo de este programa estará sujeto a las disponibilidades presupuestarias del CNIC. El CNIC, si resultara necesario, podrá aprobar la suspensión temporal o la modificación de las aportaciones correspondientes a este programa.

3. Los derechos de propiedad industrial del personal investigador en formación y de los participantes en programas o estancias formativas se regirán por las normas publicadas en la página web del CNIC http://www.cnic.es/es/formacion/propiedad_industrial.php





Informació treta de: http://www.cnic.es/doc/formacion/acercate2013/acercate_2013_bases.pdf [03/05/2013]

1r Premi de Recerca en l'àmbit de la informació i la documentació


La Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la UB i el Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya convoquen el I Premi de recerca en l'àmbit de la informació i la documentació, que està dotat amb 700 euros.
Es premiaran, segons les bases, els treballs de Batxillerat que estiguin centrats en l'àmbit de la informació i la documentació, l'espai professional de bibliotecaris, arxivers, gestors de documents, infonomistes, arquitectes de la informació o gestors de biblioteques digitals, que són alguns dels noms que s'utilitzen per designar els professionals de la Informació i Documentació.

Quina és la seva feina? 

Aquests professionals s'ocupen de seleccionar, analitzar, organitzar i difondre la informació i els documents, en qualsevol suport i format. Ho fan per facilitar que les persones que busquen informació trobin els resultats adequats a les seves necessitats.

On els trobarem? 

Els trobarem treballant a sistemes d'informació i documentació, no només en el sector públic, sinó també en empreses, o pel seu compte. Ells gestionen bases de dades, biblioteques, arxius, centres de coneixement, serveis d'informació, biblioteques digitals, portals web, etc. Qualsevol lloc on s'hagi de recuperar informació i documentació. I que per tant, calgui organitzar-la.

Amb què treballen? 

Treballen amb informació i documentació. Cada cop més, en la nostra vida diària, tots dediquem molt de temps a buscar i seleccionar informació: estar ben informats ens ajuda a prendre les decisions més adequades. I sense els professionals que organitzin els sistemes d'informació tindrem dificultats per trobar les respostes idònies.

Bases


1. Els premis són dirigits als estudiants matriculats en el darrer curs de batxillerat el curs 2012-2013als centres d’ensenyament, públics o privats, d’Andorra, Catalunya, les Illes Balears i el País Valencià. Els treballs de recerca, que poden ser individuals o col·lectius, han de ser originals i inèdits.
2. Els treballs han de tenir relació amb l’àmbit de la informació i la documentació. A tall d’exemple, poden versar sobre el món del llibre, de les biblioteques i dels arxius, els sistemes d’informació i documentació, els arxius d’imatges i sonors, els hàbits i les pràctiques lectores, els nous formats de la informació, el llibre digital, la cerca i ús de la informació a Internet, la informació i els dispositius mòbils, les xarxes socials,
les biblioteques i els arxius digitals,lesllibreries,la gestió de la documentació a les empreses, l’estructuració dels continguts a les webs, etc. A més de la qualitat del contingut, es valoraran especialment els aspectes metodològics i formals.
3. Els treballs de recerca han de ser seleccionats per la direcció delscentres d’ensenyament on estudiï l’alumne o alumnes que desitgin concursar.Cada centre d’ensenyament pot presentar al Premi ns a tres treballs de recerca.
4. El format, el suport i l’extensió dels treballs és lliure Els treballs hauran d’estar redactats en català i es presentaran en versió impresa i en versió digital. S’hi poden adjuntar els materials d’acompanyament que es considerin oportuns.
5. El premi serà dotat amb la quantitat de 700 €. El jurat podrà fer mencions especials de treballs rellevants. El premi es pot declarar desert, bé per manca de qualitat dels treballs presentats, bé per inadequació a les bases.En el cas que es premiï algun treball col·lectiu, el valor del premi es repartirà a parts iguals entre els components de l’equip.
6. Els treballs han d’anar signats amb pseudònim. Es presentaran en un sobre on hi digui “Premi de Recerca en Informació i la Documentació”, juntament amb un document signat per la direcció del centre que acrediti que ha estat seleccionat per a aquest premi, i una plica tancadai identi cada amb el títol del treball i el pseudònim.
Dins de la plica, en un full, hi ha de constar el nom i els cognoms de/ls autor/s, el títol del treball, el nom i els cognoms del tutor i el nom i l’adreça del centre educatiu.
7. El termini màxim de presentació dels treballs serà el dia 15 de maig de 2013. S’han d’adreçar a la Secretaria de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona. Melcior de Palau, 140. 08014 Barcelona.
8. El jurat estarà format per dos representants de cadascuna de les institucions convocants i estarà presidit pel Degà de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la UB. La decisió del jurat és inapel·lable. El jurat resoldrà qualsevol qüestió no prevista enaquestes bases.
9. El veredicte es farà públic als web de les entitats convocants. També s’hi anunciarà la data de l’acte de lliurament del premi, que tindrà lloc al primer trimestre del curs 2013-14.
10. Els originals quedaran en dipòsit a la Facultat de Biblioteconomia i Documentació durant els dos mesos posteriors a la data en què es farà públic el veredicte del premi per tal que els autors puguin passar a recollir-los, si ho desitgen.
11. La participació en aquest concurs implica l’acceptació d’aquestes bases.

Tens temps fins al 15 de maig de 2013

Si necessites més informació, o assessorament sobre el treball de recerca, estarem encantats d'ajudar-te: premiderecerca@cobdc.org o a la pàgina web www.cobdc.org/premiderecerca

Informació treta de: http://www.cobdc.org/premi_recerca.pdf [03/05/2013]

Premi a treballs de recerca de Bioètica en el batxillerat - Fundació Víctor Grífols i Lucas

Primer premi: matrícula dels dos primers anys de la carrera universitària triada

La Fundació Víctor Grífols i Lucas convoca el primer Premi a treballs de recerca sobre Bioètica en el batxillerat. L'objectiu d'aquest premi és fomentar la reflexió ètica als treballs d'investigació relacionats amb la salut o les ciències de la vida.

Creada al 1998, la Fundació Víctor Grífols i Lucas té com a finalitat promoure l'estudi i el desenvolupament de la bioètica en el món de la salut humana i les ciències de la vida. Amb aquest objectiu concedeix anualment premis i beques de recerca. Des d'aquest any compta també amb una nova convocatòria dedicada als centres d'ensenyament secundari.

Premis:
Primer premi: matrícula dels dos primers anys de la carrera universitària
Segon premi: iPad
Tercer premi: netbook

Condicions

1. Al premi hi poden optar els alumnes de batxillerat de tots els centres d’ensenyament secundari de Catalunya que hagin estat seleccionats prèviament pel seu centre.
2. La Direcció de cada centre d’ensenyament només pot presentar al Premi un treball de recerca.
3. Els treballs de recerca hauran de presentar-se acompanyats de l’aprovació del tutor del treball.
4. Els treballs de recerca s’han de presentar per triplicat en original paper i també en format digital. Així mateix, si el treball conté materials en algun altre tipus de format (video, àudio, web…), també
s’han d’adjuntar.
5. Els treballs es presentaran en un sobre o paquet tancat en què figuri “Premi al treball de recerca sobre bioètica en el batxillerat”. Els
treballs s’enviaran per correu certificat o bé es lliuraran personalment en horari de 8 a 17.00 hores a la seu de la Fundació.
6. El termini de presentació de treballs finalitzarà el 31 de maig de 2013.
7. El jurat estarà format per personalitats rellevants en la matèria i quedarà facultat per interpretar les bases així com per resoldre
qualsevol incidència.
8. La decisió del jurat es farà pública a la pàgina web de la Fundació durant la primera quinzena d’octubre de 2013.
9. Els treballs no premiats es podran recollir a la recepció de la Fundació al llarg de tot el mes d’octubre de 2013.
10. La Fundació no es responsabilitzarà dels treballs que no hagin estat recollits abans del dia 31 d’octubre de 2013.
11. Els premis del concurs constitueixen premis en espècie amb la consideració de guany patrimonial en espècie per als guanyardors. Per això estaran subjectes a la corresponent normativa de l’IRPF
d’acord amb la Llei i Reglament de l’IRPF vigents en el moment del lliurament dels premis.
12. La participació en aquest premi suposa l’acceptació íntegra d’aquestes bases.
Per més informació: www.fundaciogrifols.org

Fundació Víctor Grífols i Lucas
c/ Jesús i Maria, 6 08022 Barcelona
T. +34 935 710 410 fundacio.grifols@grifols.com
Barcelona, novembre de 2012

Informació treta de: http://www.cobdc.org/premiderecerca/ [03/05/2013]